سخنگوی وزارت خارجه ایران خطاب به آمریکایی‌ها: اصل تعهد در برابر تعهد مستلزم پرهیز از تفسیر‌های مغایر با یادداشت تفاهم است

تبلیغات بنری

سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه گفت: اظهارات ضد و نقیض مقامات آمریکایی در خصوص تفاهم نامه پایان جنگ تحمیلی کمکی به کاهش بدگمانی شدید ایرانیان نسبت به آمریکا نخواهد کرد.

برای گزارش دادن اسماعیل بقایی شامگاه چهارشنبه 12 تیرماه در شبکه ایکس در خصوص مواضع و اظهارات ضد و نقیض مقامات آمریکایی در خصوص محتوای تفاهم نامه پایان جنگ تحمیلی نوشت: هیأت حاکمه آمریکا هرگز در رفتار خود با ملت ایران صداقت نداشته است.

وی افزود: ایران در حالی که در این تردیدها منطق داشت، با حسن نیت وارد روند دیپلماتیک شد و برای پایان جنگ تحمیلی تفاهم نامه امضا کرد. ایرانی‌ها می‌دانند که کینه دشمن با تفاهم تمام نمی‌شود و با در نظر گرفتن تجربیات پنج دهه اخیر به‌ویژه تحولات یک سال و نیم گذشته، هوشیارانه همه قدم‌ها را برمی‌دارند.

البیکائی تصریح کرد: اظهارات ضد و نقیض مقامات آمریکایی در خصوص تفاهم نامه پایان جنگ تحمیلی کمکی به رفع شبهات شدید ایرانیان نمی کند و تنها یادآور قصورهای قبلی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران افزود: هیئت حاکمه آمریکا باید در نظر داشته باشد که اصل تعهد به تعهد مستلزم انجام تعهدات متقابل و پرهیز از تفسیرهایی است که کاملاً مغایر با نص صریح یادداشت تفاهم است.

منبع: –

تبلیغات بنری

منبع : خبرگزاری shahraranews

Be the first to comment

Leave a Reply