بررسی وضعیت اشتغال دانش‌آموختگان رشته‌های مهندسی | مهندسان در هندسه بیکاری!

تبلیغات بنری

یک گزارش شهر Araiws؛ ؛ “من بزرگ شدم ، یک پزشک یا مهندس” ، یکی از آن دعاهای ملایم که توسط سالمندان برای فرزندانشان تهیه شده است. با این حال ، اگر از پدر یا مادری که ترجیح می دهد فرزند خود را در دبیرستان انتخاب کند ، اگر به دست آوردن دارو غیرممکن است ، گزینه بعدی رشته مهندسی غیرقابل قبول است ، و به همان اندازه که مفتخر به شنیدن عنوان مهندس هستند ، محتوای حوزه و آینده او.

آنها شهریه عملی ، هزینه های طولانی از راه دور دانشگاه را خریداری می کنند و در تخصص های ناشناخته زندگی می کنند ، اما ترجیح می دهند به زمینه ای نروند که هیچ شهرتی نداشته باشد. این الگوهای ذهنی چنان تکرار شده اند که دانش آموزان را وادار کرده اند این تخصص ها را انتخاب کنند. روزهای مهندسان فارغ التحصیل دانشگاه مانند آهنگ Dahl هستند که فقط از راه دور می شنوند.

چندین هزار دانشجوی مهندسی که هر ساله وارد دانشگاه های کوچک و بزرگ می شوند ، فارغ التحصیلان که از طرف دیگر وارد جامعه می شوند و مانند سایر مشاغل بازاریابی از آنها راضی نیستند و از یک مشکل بزرگ رنج می برند. این مهندس از روز اول است ، اما تاریک است که براساس تجربه آنها فرصتی برای کار پیدا کنید. ما باعث شده ایم که این حرف را در یک روز به نام مهندس بگوییم ، آنها در مورد مشکل بزرگ آنها می گویند که علاقه آنها است.

2 ٪ هیچ ارتباطی با آن ندارد؟

بیش از ده ها رشته مهندسی در دانشگاه های ایران تدریس می شوند که برخی از آنها یک بار نامگذاری نشده اند ، بلکه در بین همه زمینه های مهندسی ، رایانه ها ، برق و حسابداری. مهندسی مکانیک ، حسابداری ، مهندسی برق ، مدرک کارشناسی ارشد ، مهندسی دانشگاهی ، مهندسی کامپیوتر و مواد دکترا از بالاترین اشتغال برخوردار هستند و در واقع تخصص های هندسی متداول هستند.

اما نه این که همه فارغ التحصیلان وی به بازار کار جذب می شوند. نمونه ای از این افزایش بیکاری مهندسان کامپیوتر است ، زیرا تب در این زمینه در خانواده ها در دهه 1980 در این زمینه افزایش یافته است ، در حالی که فارغ التحصیلان این میدان به سختی کار خود را با کمی دستمزد یا مشاغل نامربوط پیدا می کنند.

ما در مورد پخش کننده و منبع نمی دانیم ، اما آنها می گویند 5 ٪ از مهندسان ایران هیچ شغلی ندارند و کاری انجام نمی دهند که هیچ ارتباطی با زمینه تحصیلی آنها ندارد. آنچه در گذشته قانون بود و اکنون قانون نتیجه برعکس است. این بدان معنی است که یادگیری به معنای یافتن شغل دقیقاً نیست. این همچنین از طریق اظهارات مرکز آماری ایران در مورد نرخ بیکاری برای فارغ التحصیلان دانشگاه ارزیابی می شود ، که نشان می دهد بالاترین نرخ بیکاری در سال گذشته صرف نظر از تخصص های ناشناخته در سرشماری ، به بخش آزمایش ، ریاضیات و آمار اختصاص داده شده است. بشر

براساس داده های مرکز آماری ، در سال 2 ، 2.5 درصد از دانشجویان و فارغ التحصیلان علوم تجربی ، ریاضیات و آماری که در جمعیت فعال فعال بودند بیکار بودند. جمعیت فعال تعداد کل جمعیت کار و بیکار را نشان می دهد و بنابراین نرخ بیکاری برای فارغ التحصیلان در این زمینه 1.5 ٪ و بالاتر از سایر رشته های دانشگاهی بود. از طرف دیگر ، این طیف فارغ التحصیل سالم نرخ بیکاری در کل نرخ بیکاری در کشور است.

هر مهندسی

پیدا کردن آن کار دشواری نیست ؛ هر خانواده دارای یک یا دو مهندس بیکار یا با یک مهندس کار غیر بیمارست. شنیدن تاریخ آنها برای گوش ما بسیار آشنا است. درس نسیم مهندسی صنایع غذایی. سال دوم فارغ التحصیل شد و من مجبور شدم به کار خود ادامه دهم: “من مجبور شدم در روزهای ابتدایی با آنها مخالفت کنم. کارخانه من به مدت شش ماه به خدمت رفتم و برگشتم ، اما در پایان این اتفاق افتاد که پدر با یک کفش که لازم نیست ساعت 9 صبح به کار خود بروید.

چاره دیگری جز استعفا نبود. آنها گفتند که آنها کارخانه را ترک کرده و به دنبال مکان دیگری در شهر هستند ، اما آنها پیدا نکردند: “با شش ماه کار ، آنها به طور خلاصه کار نکردند ، من بدون پول بیکار بودم. من اکنون تاریخ بیمه ای داشتم و هیچ کاری را انجام نمی دهم.

او می گوید: “با میانگین درجه خوب ، تصمیم گرفتم پایان نامه و جستجو را بنویسم.” با همکاری یکی از گروه هایی که این کار را انجام می دهد ، من سالها در حال نوشتن تحقیق بودم. اما هیچ ارتباطی با صنایع غذایی ندارد. من بیمه ای ندارم و حتی نمی توانم کار خود را بگویم. من کاملاً خارج از دنیای مهندسی بودم و این یک فرسوده و بسیار عملی است. بنابراین ممکن است به زودی بیکار باشم و باید به یک کار غیر مرتبط بروم.

ابن فاطیما دوم دارای مدرک معماری است ، اما بیکار است. او توضیح می دهد: “از آنجا که او به دانشکده رفت ، او این زبان را به طور جدی خواند و اخیراً تست آیلتس را ارائه داد ، زیرا او به برنامه نقاشی تسلط داشت ، اما او نتوانست آن را پیدا کند.

امیر محمد دو سال پیش زمینه مکانیک را در دانشگاه فریزوسی در مشهاد به پایان رساند. او شکایت می کند: “من به دنبال کار زیادی بودم و در نهایت ، فکر می کنم پایتخت برای تهیه کار کافی نیست ، زیرا پایتخت این کشور در بخش زمین و ساختمان مسکن ممنوع شده است. در این حالت به دنبال کار آسان تر و سود سریعتر است. خنده دار.

محمد ردا همچنین مهندس ، کشاورزی است. اما ، همانطور که او می گوید ، “چه چیزی را برای بررسی کتاب های دانشگاه برای اراده خدا؟” این انتخاب زمینه عشق او نبود. او همان زمینه ای را که در آن پذیرفته شده بود خواند و به بازار کار بعدی توجه نکرد. اما در عین حال ، او فهمید که نمی تواند به کارهای مربوطه امیدوار باشد. سال گذشته دانشگاه دوره های فنی و حرفه ای را در کافه گذراند.

او به خوبی در یک کافه کار می کرد و سپس با دوست و برادر خود یک کافه کوچک برپا کرد. وی می گوید: “شروع کار و خوشحال کردن از روز اول آسان است ، اما این بهتر از بیکاری است.” حداقل می توانید برای آینده برنامه ریزی کنید. وقتی آنها در کافه شوخی می کنند ، آقای مهندس ، به یاد می آورم که اکنون مجبور شدم در جای دیگری باشم.

“خواندن زمین شناسی برای زنان کار نخواهد کرد ، بلکه زمان انتخاب یک دوره است ، هیچ کس به دانش آموز نمی گوید.” با این جمله ، فایز عملکرد مربوطه خود را آغاز می کند و ادامه می دهد: ریاضیات در دبیرستان بسیار خوب بود. بنابراین مجبور شدم مهندسی را مطالعه کنم ، در حالی که تخصص های فنی را دوست داشتم. هیچ کس در دهه 1980 هیچ زمینه ای را که می خواند و هرکسی که بازار کار ندارد ، نگفت. من در خانه در دانشگاه Bayam Nour نشسته ام. زیرا این حتی برای دانشجویان دانشگاهی نبود.

او چند سال در خانه ماند و پول درآورد ، اما سرانجام فهمید که باید این هنر را دنبال کند: “من ازدواج کردم تا به کلاس بروم.

اوضاع در بسیاری از آموزش های مهندسی بسیار بدتر است. یکی در کارگاه ساخت و ساز Benz Driver 2 Tons است. مورد دیگر توزیع کننده نان داستانی بین سوپر مارکت ها و دیگری آرایشگاه است. بسیاری هنوز بیکار هستند.

مهندسین را جذب کنید

اگر فقط یک عنوان وجود داشته باشد که بتوانیم به هر کس دیگری یا فارغ التحصیل با چند ویژگی نسبت دهیم ، در واقع مهندس کسی است که روزی مشکلات را حل می کند ، اما اکنون مشخص نیست. بنیانگذار معماهای زندگی خود. اگر برای ما فرق نمی کند ، اما دانشگاه ها و سایر کشورها می دانند که مزایای مهندسی ساختمان چیست. بیشتر کسانی که مهندسی را می خوانند متوجه می شوند که می توانند از بسیاری از رشته ها راحت تر شوند.

کشور ما در حال توسعه است و به افراد فنی و مهندسی احتیاج دارد ، در حالی که این نیروهای کوچک از ناامیدی و سهولت دور نیستند. از طرف دیگر ، توسعه عجیب آموزش عالی و ایجاد دانشگاه ها بدون امتحانات پذیرش به حدی تبدیل شده است که دیدگاه دانش آموزان نسبت به این تخصص ها منفی و کیفیت علمی و آموزشی کمتری داشته باشد.

شاید یکی از راه حل ها این باشد که از دولت ها کار کنید و به شرکت های مبتنی بر دانش بروید. حمایت و فعال کردن بخش خصوصی و ایجاد انگیزه ای برای جوانان برای راه اندازی خود. نمونه ای از وزارت بهداشت تقریباً موفق بود. شاید به این دلیل که این وزارتخانه نگهبان هر دو سرپرست درمان است ، و این باعث شده است که فارغ التحصیلان خود کار کنند ، اما در مهندسی ، هر دانشگاه می خواهد یک گواهی یا دانشجو تهیه کند. زنان برای کار در این کار.

در ابتدا ، ما باید مقصر باشیم

ما هیچ متخصص یا شخصی نداریم که در مورد دلیل این مشکلات با او صحبت کند ، اما صاحبان مشاغل که با مهندس تماس می گیرند می توانند توضیح دهند.

دکتر جواد نیشاپور ، رئیس کمیته تأمین اجتماعی و تأمین اجتماعی در اتاق بازرگانی ، یکی از آنها است که در زمینه کار و اشتغال کار می کند و اندازه فارغ التحصیلان مهندسی را تحقق می بخشد و می گوید: من به طور کلی باید حقوق بدهم که به این امر پرداخت می شود گروه ، تأمین معیشت مهندس مشخص نیست. مجتمع های تولید مشکلات مالی دارند و نمی توانند هزینه بیشتری بپردازند.

ما همچنین تمایل داریم برای شخصی که در این زمینه تخصص دارد ، حقوق بیشتری بپردازیم ، اما قیمت محصول در بسیاری از صنایع محدودیت هایی در عدم تغییر پرداخت ها دارد و ما می شویم. یا برای استخدام و پرداخت حقوق. از طرف دیگر ، برخی از فعالیت ها ، مانند شبکه های اجتماعی ، گاهی اوقات درآمد بیشتری دارند که بسیاری از آنها تمایلی به کار در مشاغل مربوط ندارند.

نکته دیگر این است که فارغ التحصیلان ما فقط از دانشگاه گواهی دریافت کردند و هیچ تجربه و مهارتی در این زمینه ندارند. یعنی شخصی که تحصیلات دانشگاهی و نظری را بدون هیچ گونه تجربه ای دارد و وقتی می رود یا در مصاحبه شغلی قرار دارد ، از او انتظار می رود که به عنوان مهندس روی میز بنشیند و کارهای اداری انجام دهد. در بسیاری از رشته های مهندسی ، اضطراب ما این است که این مهندسان به دنبال یک کار اداری هستند ، در حالی که مجتمع ها به این نیروها احتیاج دارند ، اما اگرچه مهارت دارند.

همچنین در ادامه به اندازه بزرگ ورودی ها به دانشگاه ها و امتحانات غیر پیشرفته اشاره می شود: گمان نکنید که این فقط تعداد فارغ التحصیلان با کیفیت را افزایش می دهد. مهمتر از همه ، هنگامی که شما بازار هدف را مشخص نکردید و فقط یک سند ارائه می دهید ، نتیجه غم انگیز است. از همه بدتر ، بسیاری از دانشجویان از ابتدا برنامه ای برای پیروی از زمینه تحصیل و آینده ندارند. آنها می گویند اکنون ما یک گواهی دریافت می کنیم ، پس بیایید ببینیم بازار کار چیست. برای تعیین دوره از طریق آموزش های آرام باید یک گام عقب را ببینیم. دانشگاه باید برای برخی از رشته ها و حدود بیست نفر هزار نفر را بدست آورد.

رئیس کمیته کار و تأمین اجتماعی در اتاق بازرگانی منطقه ای همچنین می گوید: این دانشگاه دانشجویان را برای همه تخصص ها جذب می کند ، اما این یک بازار کار نیست. برخی از مشاغل به مشاغل فنی حرفه ای احتیاج دارند و آیا آنها از دانشگاه فارغ التحصیل می شوند که آماده این کار هستند؟ خوب از آنجا که آنها می گویند من مهندس یا دکترا در این زمینه هستم ، چرا باید این کار را انجام دهم؟ در حالی که فارغ التحصیل زمینه فنی و حرفه ای به راحتی پذیرفته می شود.

نیشابوری به راه حل این مشکل نگاه می کند و می گوید: “دانش آموزان ما باید در طول مطالعه آموزش های مؤثر انجام دهند ، نه تنها برای شکل اصلی و در نهایت امضای آموزش.” اگر آنها واقعاً مهارت را بیاموزند ، ما آنها را به صورت گروهی جذب خواهیم کرد. جذب فارغ التحصیلان دانشگاه معمولاً دشوار است. زیرا ما پست های مدیریتی زیادی نداریم.

از وی سؤال شد كه آیا ما تخصص هایی داریم كه شغلی یا بازار اشباع ندارند ، وی می گوید: “ما مرور نکردیم ، اما اگر جستجو كنیم ، مطمئن خواهیم بود كه شما این زمینه را در دانشگاه جذب نمی كنید یا برای ما مناسب نیستید نیاز به این زمینه نیاز دارد ، اما لازم است که مهندس به شهرها و مناطق اطراف سفر کند ، اما فارغ التحصیلان این زمینه ها آماده این کار نیستند. به عنوان مثال ، یک کار مناسب ، یک زن نمی تواند انجام دهد.

وی تأیید می کند که دو نکته در مورد اینکه دانش آموز مقصر است یا تصمیم گیرندگان وجود دارد ، وجود دارد. ما نمی توانیم بگوییم که چرا ورودی دانشگاه گاهی اوقات آسان است. از آنجا که آموزش و پرورش نیز نوعی تجارت در سراسر جهان است ، اما وقتی ما در یک شخص سرمایه گذاری نمی کنیم ، نمی توانیم بگوییم که او مرتکب است. در ابتدا ، ما مقصر هستیم که به جزئیات توجه نمی کنیم و به مردم اجازه می دهیم فقط بر اساس علاقه به این زمینه انتخاب کنند و سپس آن را در بازار کار پیدا کنند. برخی از افراد فقط در مورد دریافت گواهی فکر می کنند.

هزینه های زیادی برای خود و دولت هزینه می شود ، و سپس آنها هیچ ارتباطی با روحیه خود ندارند ، سپس شخص به یک کار نامربوط می رود که می تواند از ابتدا برود و نیازی به آموزش دانشگاه ندارد. دولت باید سیاست های کلان را سرزنش کند ، اما در جزئیات ما نیز باید به سرمایه گذاری ها و پول خود توجه کنیم. این مطالعه یک سرمایه گذاری برای زندگی آینده است که اگر خوب پیش برویم و تحقیقات کاملی انجام دهیم ، بیکار نبودیم.

تحقیقات در صورت استفاده از مهندسان فارغ التحصیلان مهندسی در مهندسی بیکاری!

تبلیغات بنری

منبع : خبرگزاری shahraranews

Be the first to comment

Leave a Reply